Laten zien dat we de zorg
op een andere manier bekijken

Als arts kun je ook aan de slag als consultant bij KINASE. De consultants combineren bedrijfskundig inzicht met inhoudelijke kennis over de zorg. Voor deze ambitieuze start-up ontwikkelden wij een visuele identiteit.

Een andere kijk op zorgvraagstukken

In het huidige zorglandschap is behoefte aan ambitieuze ondernemers, met een sterke visie op de zorg. KINASE biedt consultants, die een bijdrage leveren aan de ontwikkeling van de zorg. Omdat de consultants denken als manager én als arts.

Vraagstuk
KINASE wilde een visuele identiteit, die beide kanten van hun professionals goed tot uitdrukking brengt. De visuele identiteit moest aansprekend zijn voor zowel de jonge zorgprofessionals – die de zorg op een andere manier willen bekijken – als de opdrachtgevers – die openstaan voor ontwikkeling. Als archetype staat KINASE voor de Rebel. Belangrijke kernwaarden voor de visuele identiteit waren: probleemoplossend, educatief en deskundig (zonder zakelijk en kil te worden).

Concept
Beide kanten van de zorgconsultants hebben wij als uitganspunt genomen voor het ontwikkelen van de visuele identiteit. We kozen voor een symmetrisch en afgerond lettertype. Daarbij is de letter K gespiegeld, waardoor de kracht van verandering van binnenuit wordt benadrukt. De professionals staan centraal met krachtige (no bullshit) portretten.

Resultaat
Een eigentijds design, dat mensen krachtig in beeld brengt. Het logo hebben we in twee kleuren opgeleverd. Daarnaast hebben we een set iconen ontwikkeld, passend bij de dienstverlening van KINASE.

Partners
Jeroen Berends, portretfotografie
Hamaka, website

Andere projecten

Awareways | Identiteit en website

Drukkerij Libertas Pascal | Papierwaaier