Laat design voor jouw merk werken

Het ontwikkelen van een conceptuele en visuele identiteit voor een merk gaat verder dan alleen het creëren van een logo. Het omvat de hele visuele en emotionele ervaring dat een merk overbrengt. Krachtig design brengt jouw merk verder. Ons proces lichten we graag toe.

Fundament

We willen begrijpen waarom het merk bestaat en wat het te bieden heeft. Wat is de visie en missie van het merk? In welke markt begeeft het merk zich? Wat zijn de trends? Wie zijn de doelgroepen en de concurrenten? Spelenderwijs onderzoeken we in één of meerdere sessies samen de kansen om het merk sterk en onderscheidend te positioneren. De uitkomsten leggen we vast in een merkfundament.

Stijl concept

Op basis van het merkfundament en de design debrief ontwikkelen we één of meerdere concept richtingen. We creëren een set aan visuele elementen die samen het merk vertegenwoordigen en de waarden, persoonlijkheid en boodschap overbrengen. In een aantal sessies komen we tot één richting die we optimaliseren tot een gewenst eindresultaat.

Brandbook

Het stijl concept leggen we vast in de merkstijl richtlijnen. Ook wel brandguide of merkgids genoemd. Deze richtlijnen specificeren hoe het logo en andere elementen zoals kleuren, typografie en vorm moeten worden toegepast. Zo kan de merkstijl consistent worden door vertaald naar alle gewenste communicatiemiddelen.

Doorvertaling

Een sterke en consistente visuele identiteit helpt de doelgroep het merk te herkennen, te onthouden en zich ermee te verbinden. Het speelt een belangrijke rol bij het opbouwen van vertrouwen en merkloyaliteit. We vertalen de merkstijl naar allerlei middelen. Online en offline.

Digital design

Communication design

Spatial design

Evolutie

Een sterk merk is altijd in ontwikkeling en blijft evolueren en innoveren. Nieuwe producten, proposities of trends kunnen vragen om aanvullingen of aanpassingen in het branddesign. We kijken graag met je mee wat nodig is.

Wij werken o.a. voor:

Logo Jonge Honden
Filmfestival logo
Logo Utrecht