Samenwerken aan een
vitaler werkend Nederland

Adaptics is gegroeid van PMO-aanbieder naar een integrale dienstverlener op het gebied van vitaliteit. Daar past een sterke uitstraling bij die zonder opsmuk communiceert waar het merk voor staat en mensen tot actie aanzet.

Vital people, healthy business

Al meer dan 10 jaar zet vitaliteitsbureau Adaptics zich in om vitaal gedrag van organisaties en mensen te vergroten. Adaptics had de behoefte om zich sterker naar buiten toe te profileren en het onderscheidend vermogen in de markt te vergroten. Morgenwereld heeft hierop een duidelijke merkidentiteit ontwikkeld waarmee Adaptics vitaliteit écht op de kaart gaat zetten. Zij vroegen ons om Adaptics te helpen zich visueel krachtiger te profileren.

Een echte strijder

De merkidentiteit van Adaptics is gestoeld op het archetype De Strijder. Een strijder is ambitieus en doelgericht. Daar past een stevige visuele identiteit bij die zonder opsmuk communiceert waar het merk voor staat. Dit hebben we gedaan door de pijlers van vitaliteit (motivatie, energie en veerkracht) te duiden met een eigen herkenbare vorm. In combinatie met krachtige fotografie en kleurencombinatie past het bij waar Adaptics voor staat: een duurzaam succes van organisaties creëren door medewerkers vitaler te maken.

“Studio Playground haalt het maximale uit het beschikbare budget. Wij zijn als team betrokken, geïnspireerd en positief verrast in het creatieve ontwerpproces. Op basis van de brandguide kunnen we nu zelf de identiteit consequent doorvoeren in al onze communicatie uitingen én onze marketingdoelstellingen gaan halen.”

Iris Bouman
Marketeer Adaptics

Middelen die het salesproces ondersteunen

Om Adaptics te ondersteunen meer leads en sales te genereren hebben we een aantal middelen ontwikkeld die hen hierbij helpen. De website was hierin leidend met een duidelijk doel: meer (succesvolle) offerteaanvragen en downloads van brochures en factsheets.

Samen met Adaptics hebben we een functioneel ontwerp en wireframes ontwikkeld en vertaald naar een passend visueel ontwerp. Hierbij hebben we het fotografieconcept uitgebreid met foto’s voor branches en content. De verschillende diensten zijn geïllustreerd met heldere iconen die ook in de factsheets terugkomen.