De lach die doet leven
CliniClowns is er voor alle kwetsbare mensen in Nederland. Met een groot portie verbeeldingskracht, humor en spel, bezorgen ze kinderen met een ziekte en mensen met een beperking of dementie een onbezorgde lach. Met hun fantasie maken ze van niets iets. Van iets gewoons, iets bijzonders. Een negatieve situatie positief.
Deze transformatie is ook de basis van de merkstijl. Door verbeelding wordt een rode cirkel een clownsneus. En dezelfde neus verandert met een beetje fantasie in een bloem, zon of feestmuts. Maar ook kan een object of tekst transformeren in iets positiefs.
In plaats van rebranden, verbeteren
Een complete rebranding was niet nodig. Het concept, ontwikkeld door Wunder, was sterk genoeg. Maar inmiddels 10 jaar later qua stijl verouderd. Waar voorheen enkel de merkkleuren rood en blauw werden gebruikt, hebben we het kleurpallet uitgebreid met zachte vrolijke kleuren. Dit maakt het merk minder kil, maar juist warmer en toegankelijker. De illustraties zijn vereenvoudigd en zorgen ervoor dat de boodschap krachtiger overkomt. In de fotografie -gemaakt door Ditta van Gent- ligt de nadruk nu meer op de doelgroep en hetgeen CliniClowns teweeg brengt.
Aan deze pagina wordt nog gewerkt. Binnenkort meer!
Deze stijlupdate is ontwikkeld in opdracht van, en in samenwerking met Wunder.