Kinderen helpen leren
door middel van boeiend onderwijs

Hoflandschool wil de nieuwsgierigheid van kinderen prikkelen en hen zo helpen hun talenten te ontdekken en te ontwikkelen. Wij vertaalden deze ambitie naar een speelse visuele taal.

Ontdek je mogelijkheden

Klok leren kijken doen ze op deze basisschool met een springtouw op het schoolplein. Tafelsommen met sokken aan een waslijn. Door deze breinvriendelijke benadering zorgt De Hoflandschool ervoor dat leren effectief én leuk is en blijft.

Vraagstuk
De oude visuele identiteit past niet meer bij het nieuwe merkverhaal. Bovendien wilde Hoflandschool graag af van de kleur rood omdat de basisschool met een andere school (ook herkenbaar van de kleur rood) in eenzelfde gebouw gaat plaatsnemen. De nieuwe visuele identiteit moet ook door vertaald kunnen worden in het nieuwe gebouw, waar merendeel van de meubels limegroen zijn. De wens was een kinderlijke visuele identiteit, zonder letterlijke kindertekeningen te gebruiken.

Concept

Vanuit het archetype de verkenner/ontdekker hebben we een stijl ontwikkelt die de nieuwsgierigheid prikkelt. Er zijn speelse illustraties gemaakt waar meerdere dingen in te zien zijn. Bijvoorbeeld een letter, een klok en een stuk fruit. De elementen komen overeen met de leerstof uit verschillende jaren. Op basis van het thema ‘bewegend leren’ hebben we een beweeglijk font gekozen. Naast de kleur limegroen hebben we gekozen voor een primaire kleur blauw, beide kleuren refereren naar buiten spelen in de natuur.

Resultaat

Het concept is vertaald naar diverse middelen zoals visitekaartjes, folder, pennen, stickers en posters. Bij de bouw en interieurkeuzes blijven we betrokken om het concept zo breed mogelijk door te trekken in het nieuwe gebouw.

Partners
Morgenwereld, merkstrategie